Saturday 10 August 2013

Bintang, bolehkah aku berbicara denganmu?

Bismillahirrahmanirrahim...
Assalamualaikum dan hai semua...




Blog, tak semua perkara boleh dikongsikan di laman web tu, kan? Tapi, Fitri nak kongsikan satu perkara dengan korang semua yang sudi membuang masa untuk membuka laman kupukupupurple.blogspot.com ni.

Tapi sebelum tu Fitri teringin sangatttttt nak menikmati pandangan malam dengan bintang yang bertaburan indah menghiasi dada langit. Terus bergemerlapan bagai tiada penghujungnya. Sambil-sambil tu luahkan isi jiwa ke hati. Segala suka duka diluahkan pada Encik dan Cik Bintang yang anggun menawan tu.

Bukanlah nak kata Fitri tak pernah dok luar melangut sambil tu dongak mencari di manalah Encik dan Cik Bintang menumpang teduh di balik-balik awan. Selalu, cuma kali ni macam susah sangat nak nampak Encik dan Cik Bintang di mana. So, Fitri luahkan ajelah pada uolls yang Fitri anggap sebagai Bintang hati Fitri. Boleh?

Ok, nak buat sesi luah suka duka yang majoritinya duka pada 'Bintang-Bintang' Fitri yang comel yang sedang membaca ni.

Mengapa tatkala aku sedang menggapai suka pasti duka akan menyempit di celah-celah antaranya? 
Mengapa perlu ada duka tatkala hatiku riang melayan suka yang hadir? 
Mengapa perlu suka mengaku kalah pada duka?
Mengapa dan mengapa?
Adakah duka itu sesuatu yang paling 'istimewa' sehingga aku kehilangan suka?
Adakah duka itu 'raja' segala hati dan jiwa?
Adakah hikmah yang indah itu akan menjadi milikku setelah duka itu berlalu?
Ataupun duka yang maha dahsyat menggantikan duka kecil yang berlalu?
Bintang, mengapa setiap sukaku dirampas dan direntap sehingga aku terasa bagai hilang nafas?
Bintang, benarkah setiap apa yang aku coretkan itu sekadar untuk dihina?
Bintang, benarkah setiap apa yang aku coretkan itu sekadar untuk dipijak?
Bintang, benarkah setiap apa yang aku coretkan itu sekadar untuk dicela?
Bintang... Bintang... Bintang... Bintang... ='(

#Maafkan Fitri jika korang uolls rasa Fitri over dan poyo. Maafkan ek. ='/


~ bInTaNg ~
~ BiNtAnG ~

No comments:

Post a Comment