Friday 2 January 2015

The Beginning

Bismillahirrahmanirrahim...
Assalamualaikum dan hai semua...

Wah, bukan mahen tajuk omputeh walhal kulit hitam... hitam si tampuk manggis.


Sedar tak sedar, waktu kian berlalu meninggalkan cebisan kenangan untuk disematkan dalam memori. Setiap yang datang pasti akan pergi. Begitu juga dengan waktu. Datang tanpa henti dan pergi juga tanpa henti. Masa bergerak dan terus bergerak.

Tapi, adakah kita menghargai masa tersebut?

Sudah pastinya tidak secara keseluruhannya!

Perasaan mendahului akal!

Nafsu mendahului keperluan!

Segala yang negatif mendahului yang positif. Adakah itu bagus untuk kita?

Adakah itu yang telah kita lakukan semasa kita masih berada dalam dunia 2014?

Jika ya, maka masih belum terlewat kiranya kita mahu mengubah untuk positif mendahului negatif. Be better in 2015. Jyeaahhhh!

Okey, Fitri dah makin sewel sejak masuk Januari 2015. And yeah, my real stress world just begin. Agak-agak boleh dok putaq masa pi balik tadika. Kalau boleh memang sah something wrong anywhere. Huhuhuhu...

Rasanya tak lambat lagilah kut nak ucapkan Selamat Tahun Baru kepada korang. Tahun 2015 yang berlalu meninggalkan 2014 dengan penuh rasa.

#MH370
#MH17
#QZ8501
#PRAY4PANTAITIMUR
#PRAY4MALAYSIA
#BANJIR

Ini adalah hash tag yang the most famous dekat mana-mana laman sosial. Di mana-mana Fitri jumpa all of this hash tag. From Fitri, tabahkan hati buat mereka yang terlibat dalam semua kenangan pahit yang tertinggal semasa 2014 berlalu.

Itu semua ujian dari Yang Maha Esa buat kita pada tahun 2014. 2015 sudah pun menanti dengan pelbagai rasa. Allah merindui doa dari kita. Itulah sebabnya mengapa kita diberikan ujian yang pelbagai. Usahlah mengeluh, usahlah kita berduka sebaliknya terus tabah menghadapi setiap dugaan. Remember, setiap dugaan itu pasti ada hikmahnya. Cuma masa yang menentukan bila hikmah itu bakal tersingkap.

Wuuuu....

2015. Buat batch '98, are you ready for the real of the end of school world? Perkataan SPM di sana sini dalam kepala otak ni. Bertambah banyak apabila impian datang bersama-sama harapan. SPM, oh SPM. Please, berbaiklah dengan saya, ya sayang. Muahhh..

Okey, start sewel balik. Anyway, tahun 2015 ni cabaran kian bertambah. Format SPM pun ada yang dah berubah. Memang makin sewel dibuatnya. Sewel banyak-banyak pun belajarnya banyak main, tambah lagi tengah demam K-Pop, acane SPM nak berbaik dengan Fitri?

Oh K-Pop, boleh tak awak pergi vacation selama 365 hari untuk 2015 ni? Budak ni nak SPM, jadi kalau K-Pop tak pergi vacation, nanti dia tak boleh tumpu perhatian waktu buat eksperimen. Especially Yoon Jun Hyung. Boleh tak pi vacation untuk 365 hari? Get out from my mind for a year.

Bye!

Okey, takmo stres-stres, tahun baru, jiwa baru. Azam?

Okey, Fitri pernah baca yang kalau kita menggembar-gemburkan pada umum apa yang kita inginkan, termasuklah azam, perlahan-lahan kita punya mood untuk capai keinginan itu menurun, Okey, now I understand why setiap kali Fitri nak lakukan sesuatu dan Fitri kecohkan sampai ke satu dunia, gerenti perlahan-lahan Fitri akan jadi tak ada mood nak buat apa yang Fitri nak tu.

So, my advice, jangan bagitau sesiapa pun azam korang. Pendam sendiri cukup.

Patutlah, setiap tahun bertukar-tukar orang. Tahun ni minat budak ni, tahun depan minat budak tu, tahun lagi satu minat pula dekat lagi seorang tu. Suka sangat bagitau kengkawan siapa yang Fitri minat. Tak ada pendirian! Hahaha... minat je. Normallah kalau korang ada yang korang minat. Yang tak normal korang langsung tak minat sesiapa.

Sehari sahaja kita akan melangkah ke hari yang amat bersejarah buat seluruh umat Islam di seluruh dunia. Hari Keputeraan Junjungan Besar Nabi Muhammad S.A.W. Alhamdulillah, kita masih bernafas untuk sampai ke sehari sebelum hari bersejarah tersebut.


Hari ini mungkin kita masih bernafas, namun esok dan lusa entah apa yang bakal terjadi. Maafkan kesalahan Fitri pada korang semua, buddyz kesayangan Fitri. Mungkin tanpa sedar Fitri telah menghiris hati kecil kalian. Maafkan, Fitri. :')

#SALAMMAULIDURRASUL
#SELAMATTAHUNBARU

Buat semua buddyz Fitri yang sama batch dengan Fitri, good luck to ourself. Do the best to make our dream become true. ;)



Wassalam. Tata. Thanks sudi baca Fitri merepek. ^_^

4 comments:

  1. SPM !! Tunggu sat.. ceq datang.. hehek good luck batch '98 !!

    salam maulidur rasul.. Allahumma solli a'la muhammad. :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahaha... boleh pula disuruhnya tunggu sat.. jyeaaahh... gook luck!

      Salam Maulidur Rasul juga.. Allahumma solli a'la Muhammad... ^_^

      Delete
    2. hahaha.. spm kan kengkawan kita jaa. xpa.. dia boleh tunggu. setia gitu. hoho. :D

      Delete
    3. jiah kawan, untuk fit pula spm tu sebenarnya boypren fit.. hehehe...

      Delete