Monday 19 August 2013

Penyakit Nak Periksa!

Bismillahirrahmanirrahim...
Assalamualaikum dan hai semua...

Periksa, ujian... Sama aje di mata Fitri dua 'beradik' tu. Tapi, buat manusia macam Fitri ni, dua 'beradik' tu macam tak ada effect tambah pula trial PMR tempoh hari guru-guru yang comel di sekolah Fitri yang buat. Kenapa jabatan pelajaran tak buat?

Kekadang Fitri poning dengan kerajaan Malaysia. Elok-elok aje Science dengan Maths tu dalam bahasa Inggeris tetiba pula tukar kepada bahasa Malaysia. Ok, teman idok le nak marah. It's ok. Teman tahu, bahasa kita budaya kita. Tapi, just bayangkanlah bila kita dah biasa dengan sesuatu perkara tu sejak 9 tahun yang lalu tetiba berubah ke benda yang baru.

Fitri suka Science dan Maths dwibahasa. T_T

Malah ada soalan tertentu Fitri jadi bengong bila menjawab dengan menggunakan soalan dalam bahasa Malaysia. Fitri dah biasa bagi sesetengah soalan. Bukan nak tunjuk lagak pandai bahasa Inggeris, just dah biasa! Tak boleh nak buat apalah, kan?

Wah, membebel ya kau, Fitri!

Ok, nak seru kuat-kuat sat! BUDAK-BUDAK PMR TAHUN 2013, DAH READY KE NAK EXAM!
(Cakap guna mikrofon ni)

Fitri? Fitri... Hmm... Aaaa... Eeee... Grrrr.... Ok, stop merepek! Fitri sejujurnya tak ready dan rasa tak nak ambil PMR. Sebab? I don't know, babe. Seriously pepagi tadi tetiba kepala hotak ni berfikir pasal cintalah, mimpilah, novellah, papa psinolah, oppsss... Hehehe...

Sumpah, teman rasa macam Merdeka! lepas habis trial. Yalah, kena pula tepat lepas trial tu raya pula. Lagilah feeling Merdeka! tu dok lekat kat diri Fitri. Waaa... Serius terketaq kut lepas buka sekolah walaupun dah 'Merdeka!'.

Memang penyakit betullah!

Haaa... Lagi satu! Semua pelajar dan bekas pelajar mesti akan lalui perkara ini kecuali budak boarding school... kut. Hehehe... Belajar saat-saat akhir. Haaa...!!! Pleaselah, sis and bro, tak payah nak kata tidaklah! Hahaha... Inilah penyakit nak periksa semulajadi seseorang pelajar itu.

Belajar di saat-saat akhir. Konon-kononnya otak tu macam spongebob la, dapat serap apa yang kita baca di saat-saat akhir. Padahal korang tau tak, cara itu salah. (Budak ni cakap je salah, tapi buat juga) Cara itu membuatkan otak kita sesak.

Fitri pun lalui perkara yang sama la, derr. Last-lastnya result Fitri penuh dengan Budak Baik dan CaCing. Hebak mung! Bilalah Fitri dan uollsss yang seangkatan dengan Fitri nak insaf ek. Hmm... Payah, payah...

Dahlah, tension membincangkan topik penyakit nak periksa ni. (Banyak meraban je sebenarnya) That's all for this time. Jumpa lagi di masa akan datang. Wassalam... Tata... ;) 

Last word from me...


Get the best result for your own goodness in the future... ^_^

No comments:

Post a Comment