Saturday, 27 April 2013

Teguran

Bismillahirrahmanirrahim...
Assalamualaikum dan hai semua...

Dah lama rasanya Fitri dah update apa-apa dalam blog Fitri ni. Hmm... Teguran, kita semua pasti merasa ditegur bukan? Oleh ibubapa, oleh rakan-rakan, oleh guru-guru dan sesiapa sahajalah. Tapi, selalunya korang pasti akan merungut bukan? Tak payahlah korang nak korang tak merungut! Fitri pun akan merungut jika ditegur. Dan Fitri tahu semua orang macam tu.

Macam mana Fitri tahu? Fitri dah buat kajian berdasarkan keadaan sekeliling dah! (gaya Prof. jekk..) Semua pasti akan merungut, percayalah apa yang Fitri tuliskan ini. 

Tapi, korang pernah fikir tak kenapa kita ditegur? Adakah kerana kesalahan kita atau si penegur tu saja-saja nak tegur? Kita perlu fikir mengapa ditegur. Tak ada orang dalam dunia yang suka suki nak tegur orang. Hanya orang gila sahaja yang buat macam tu. 

Kita tak payahlah nak terasa ke apa. Sebaliknya, kita kena terima, kena fikir sebaiknya kenapa kita ditegur. Muhasabahlah dirimu wahai sahabatku semua. Kita ditegur kerana kita salah bukan kerana kita benar. =')





credit to Google

credit to Facebook
Kita perlu berhati-hati sebelum marah. Fikir dahulu sebaiknya. (Fitri spesies kuat marah, ngeh3.. gambar di atas menginsafkan Fitri untuk 5 minit. Hee..)


InsyaALLAH akan cuba untuk berubah... ^_^





No comments:

Post a Comment